Rodenstock’un tarihi: Gelenek yenilikle buluşuyor.
Şirketimizin tarihini keşfedin.
1877: Bir başarı hikayesi başlıyor
Josef Rodenstock, kardeşi Michael ile birlikte Würzburg’ta „Optisches Institut G. Rodenstock” şirketini kurar. Burada,1878 yılından itibaren, gözlük camlarına ve çerçevelerine ek olarak kendi tasarımı ölçme cihazları satılmaya başlanır.
1880: İlk bestseller ürünü
Şirketin kurucusu Josef Rodenstock, „diyafram cam” geliştirir ve bu ürünün satışları hemen tavan yapar. Bunu, sözgelimi, gözlük ölçme cihazı gibi çeşitli patentler izler. Bugün bile Rodenstock gözlükleri, diğer satıcıların modellerinin tersine tek tek ayarlanmaktadır.
1898: Genişleme yolunda
Rodenstock, şirketin Münih’teki arazisini satın alarak, 1898 yılında Bavyera Ormanı bölgesindeki Regen’de büyük bir üretim tesisi kurar. 1905 yılına gelindiğinde, aynı yerde bir başka tesis daha üretime katılmıştır. Josef Rodenstock aynı zamanda yüksek kaliteye sahip numaralı camların ve gözlük çerçevelerinin endüstriyel ölçekte imalatına başlar.
1899: Yüzyıl başında yenilikçi teknolojiler
Rodenstock, özel reçeteli ve UV korumalı ilk güneş gözlüğü camlarını üretir. Şirket ayrıca yakını görme kısmına sahip ilk bifokal (çift odaklı) camları üretir. Bunun yanısıra, ürün gamında çerçevesiz gözlükler, kıskaç gözlükler, monokl gözlükler ve ayrıca çelik, nikel, Doublé ve başka maddelerden yapılma çerçeveler yar almaktadır.
1920: Rodenstock için altın yirmili yıllar
Birinci Dünya Savaşı sonrasında, Rodenstock ekonomik krizden diğer optik şirketlerine göre daha çabuk toparlanır. Üretim araçları geliştirilir, teknik ve bilimsel çalışma mükemmelleştirilir ve satışlar yaygınlaştırılır. Fırtınalı geçen 1920’li yıllara karşın Rodenstock getirdiği teknik yeniliklerle geleceği emin adımlarla ilerler ve çok sayıda devrimci nitelikte patentler alır.
1959: Uluslararası yıldızlar Rodenstock’un reklamını yapıyor
Şık çerçeveleri sayesinde Rodenstock uluslararası üne sahip film yıldızlarını optik endüstrisinde reklam figürleri olarak kullanan ilk şirkettir. 1959’da çıkan birçok dergide Hildegard Knef, Brigitte Bardot ve Gina Lollobrigida’nın yüzlerini görebilirsiniz.
1968: Avrupa’da gözlük camlarında öncü ve rol model
Rodenstock bir başka eşiği atlar ve Avrupa’da ilk defa renk değiştiren (fotokromik) camları piyasaya sunar. Camların bir görünmez naylon iple tutulduğu ilk modeller de dahil olmak üzere başka birçok yenilik takip eder.
1975: Krize karşı plastik
Rodenstock, 1974’de yaşanan petrol krizine karşı etkili bir yanıt verir: plastikten yapılma camlar. Ayrıca yine Rodenstock’un ürettiği cam yapımına yönelik son derece hassas kalıplar şirkete tartışmasız bir rekabet gücü kazandırır. 1975 yılında 130.000 plastik gözlük camı satıldı ve bu rakam 1980 yılına gelindiğinde 2.6 milyona ulaştı. Rodenstock, 1986’da, renk değiştiren plastik camları, 1988’de yüksek ışık kırıcı (refraktif) camları ve 1989’dan sonra da dünyanın ilk plastikten yapılma asferik çift-odaklı (bifokal) gözlük camlarını geliştirdi.
1981: Gözlük camı teknolojisinde dönüm noktası
Rodenstock, “Progressiv R” adı altında geliştirdiği ilk progresif gözlük camlarını Almanya’da piyasaya çıkardı. Zamanın piyasadaki ürünlerinden üstün olduklarından bu girişim hemen başarılı oldu.
1991: Markanın yüzü
Rodenstock, “R” ibaresini bir logo ve ticari marka olarak kullanmaya başlayarak şirketin felsefesini net bir şekilde çerçeveledi: Gözlük bir insanın kişiliğini vurgular. Bu amaç doğrultusunda, koleksiyonlar tasarım bakımından yeniden ele alındılar. Rodenstock’un çıkardığı modeller bugüne kadar hep yeniliğin, hafifliğin ve işlevselliğin simgesi olarak görülmüştür.
1998: En ince ayrıntısına kadar mükemmel çerçeveler
Rodenstock, göz ürünleri koleksiyonundaki gözlük çerçeveleriyle 50. Tasarım ödülünü aldı. Ödül, şirketin tasarıma, geliştirmeye ve mühendisliğe gösterdiği özenin bir sonucuydu. Rodenstock, hiç vida kullanılmadan yapılan son derecek küçük silindirik menteşeyle bu alanda da üstündür.
2000: Daha iyi görmek ve görünmek
ImpressionILT – bu, kişisel alışkanlıklara %100 uyarlanabilen dünyanın ilk kişiye özel progresif camına verilen addır.
2006: Bütün ürünlerde yenilikçi yaklaşım
İster cam danışmanlığı, gözlük danışmanlığı olsun ister görme verilerini ölçmeye yönelik 3-boyutlu bir sistem, ImpressionIST® Hizmet Terminali mükemmel bir gözlüğü dair tüm parametreleri belirliyor. Rodenstock, bu ve bunun gibi başka hizmet konseptleriyle gözlükçüler için yeni pazarlama alanlarına nüfus ediyor.
2009: Hep başarı yolunda
Rodenstock, yakın gözlük camlarında dünyanın en modern portföyüne sahip. Özellikle işyerinde günlük hayatın gereksinimlerine göre tasarlanan Ergo® camlar işyerinde her türlü koşulda mümkün olan en keyifli ve rahat görme olanağını sağlar.
2011: Progresif cam teknolojisi devrimi
Rodenstock, (EyeLT®) Gözlük Camı Teknolojisiyle gerçek anlamda dünyada bir ilki başarır: DNEye® özelliğine sahip Impression® camlar sayesinde, gözlük kullananlar artık görme potansiyellerinden ilk defa %100’e varan ölçüde yararlanabiliyorlar.
2014: Yeni koleksiyon
Rodenstock, 2014 yılına da damgasını vurarak yeni Rodenstock Rocco koleksiyonuyla bir kez daha tasarım alanındaki yetkinliğinin altını çizer.
2016: Sürücüler için daha yüksek güvenlik
“Safety, driven by vision” sloganına bağlı kalan Rodenstock TÜV belgesine sahip ilk sürücü gözlüklerini piyasaya sunar. Kişiye özel tek odaklı ve progresif camlar trafikte veya farklı ışık koşullarında mükemmel görme olanağı sunarlar; iyi görmeniz, güvenli sürüşün ve güven duygusunun olmazsa olmazıdır.
Bunun yanısıra, Rodenstock 2016 yılında benzersiz DNEye® 2 ölçüm cihazını piyasaya sürdü. Bu cihaz, bireysel tüm önemli verileri camlara aktarabilen piyasadaki tek ölçüm cihazıdır.
2017: Rodenstock’un 140 yılı
Rodenstock bugün 85’den fazla ülkede toplam 4.500 kişi çalıştırmaktadır.
“Masterpiece” çerçevesi ilk defa optik ticaret fuarında. Bu, Rodenstock mühendisliğinin 140 yılını temsil eden sınırlı sayıda üretilmiş bir gözlük çerçevesidir.
2018: Görmenin yeni boyutu
1900 yılından bu yana, insan gözünün ölçümü bir genel modeli dayanmaktadır. Zaman içinde teknoloji ve camlar gelişmiş olsa da, hesaplama yöntemi hâlâ “indirgenmiş göz” diye adlandırılan kavramı dayanmaktadır.
Bu sistem 118 yıl ilk defa Rodenstock tarafından elden geçirildi. DNEye® PRO Teknolojisinin kullanımı, gözün bireysel anatomisini ölçmeyi ve böylece tüm bireysel verileri cama aktarmayı mümkün kılıyor. Sonuç olarak, bugüne kadar görülmedik keskinlikte görme olanağı sağlayan yüksek hassasiyete sahip Rodenstock camları bu teknolojinin meyvesidir.
2020: B.I.G. Vision™ – Her göz farklıdır
Rodenstock, 2020’de düzenlenen uluslararası optik ticaret fuarında yeni kurumsal felsefesini tanıttı: 2020: B.I.G. VISION™ FOR ALL. Rodenstock, B.I.G.kısaltmasını Biyometrik Akıllı Gözlükler için kullanıyor ve bireysel progresif gözlük camlarında bir paradigma değişikliği yaratıyor. Rodenstock, bu amaçla, tam gözün biyometrisini belirliyor. Bu yaklaşım, gözün uzunluğunu ve doğrudan doğruya her camla bütünleştirilen binlerce veri noktasını içeriyor. Sonuç: dünyanın en mükemmel camları, Rodenstock, biyometrik göz modeli sayesinde, tek tek her göz için keskin görme merkezini tam olarak belirliyor ve dolayısıyla gözlük kullananlar nereye bakarlarsa baksınlar bütün açılarda en keskin görme düzeyine sahip oluyorlar.
Dört nesil Rodenstock’lar
Ünlü girişimci Alman Rodenstock ailesi ve şirketimizin tarihi